Μενού Κλείσιμο

Δράσεις στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας 2023-΄24

Ακολουθούν περιγραφές των δράσεων:

1η δράση:

Την 1η Μαρτίου 2024 την 5η και 6η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε παρουσίαση- εργαστήριο με πρωτοβουλία του Διευθυντή του ΓΕ.Λ Νεστορίου Κωνσταντίνου Δεμίρη κλ. ΠΕ80 σε συνεργασία με τον ψυχολόγου της σχολικής μας μονάδας κ. Δούφλια Κωνσταντίνου κλ.ΠΕ23, σχετικά με τα συναισθήματα. Η δράση «γνωρίζοντας τα συναισθήματα» οργανώνεται στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, άξονας 6 Ηγεσία-Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας με τίτλο ” Διοικώ αποτελεσματικά με το βλέμμα στην κοινότητα” και σε αυτή συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου καθώς και του συστεγαζόμενου ημερήσιου γυμνασίου που προσκλήθηκε.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα διάφορα συναισθήματα που βιώνουν καθημερινά εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος και να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν να αναγνωρίζουν, να διαχειρίζονται και να επικοινωνούν αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους. Η δράση επιδίωξε να ενισχύσει την επίγνωση των διαφόρων τύπων συναισθημάτων και να προωθήσει μια  κουλτούρα που ενθαρρύνει την αμοιβαία υποστήριξη και κατανόηση. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργεί μια ισχυρή βάση σε επίπεδο πρόληψης  για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ενσυναίσθησης και της βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων  με αποτέλεσμα εκτός των άλλων ωφελειών να συμβάλει στη μείωση του διοικητικού χρόνου που απαιτείται για την επίλυση προβλημάτων (π.χ σχολικού εκφοβισμού, μαθητικής παραβατικότητας) και στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Στο τέλος της δράσης μοιράστηκαν ανώνυμα ερωτηματολόγια στους μαθητές στα οποία κατέγραψαν μια «θάλασσα» συναισθημάτων σε διάφορες καταστάσεις της καθημερινότητάς τους τα οποία θα επεξεργαστούν από τον ψυχολόγο του σχολείου.

2η δράση:

          Στις 8 Μαρτίου 2024 το ΓΕΛ Νεστορίου οργάνωσε δράση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και με τον τίτλο «ό,τι πληγώνει δεν είναι πλάκα».

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (ΑΞΟΝΑΣ 3: ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ, ΔΕΙΚΤΗΣ:  Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού. Τίτλος σχεδίου:  «Εγώ κι εσύ μαζί!»).

 Με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Βιτούλα Μαλαματής ΠΕ02 και Ρήμου Παρασκευής ΠΕ02, σε συνεργασία με τον ψυχολόγο του σχολείου Δούφλια Κων/νο ΠΕ23 προβλήθηκε στους μαθητές το ντοκιμαντέρ «Ημερολόγια εκφοβισμού». Παρουσιάστηκαν τα βιώματα μαθητών-δεκτών εκφοβισμού μέσα στο σχολείο τους και οι απόψεις επιστημόνων, ψυχολόγων και εκπαιδευτικών με αφορμή αυτά τα περιστατικά. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές σε μια απόπειρα προσέγγισης, ανάλυσης και αντιμετώπισης του προβλήματος. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ανάγκη  δημιουργίας ενός κοινωνικού δικτύου υποστήριξης στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας που θα ενθαρρύνει τους δέκτες εκφοβισμού να επικοινωνούν το ζήτημα και θα προωθεί την ενσυναίσθηση, την αλληλοκατανόηση και την αλληλεγγύη στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την ευχή και την ελπίδα ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού με συλλογική προσπάθεια θα συρρικνωθεί και σε βάθος χρόνου θα εκλείψει από κάθε σχολική κοινότητα.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες: